dimarts, 15 d’octubre del 2013

VINFONIES (Barcelona/Vilafranca del Penedès)

 TAST DE VINS I MÚSICA ELECTROACÚSTICA

divendres 18 d’octubre, 19 h
Refectori del Claustre de Sant Felip Neri de Gràcia
Carrer del Sol, 8
Reserva  prèvia, places limitades, solament es faran 2 sessions.
tiquet  10 €

Gràcia Territori Sonor va ser convidada el 2012 pel col·lectiu Vinfonies de Vilafranca del Penedès a seleccionar els compositors per a les sessions de tast i escolta profunda d’aquell any. Ara, el projecte Vinfonies també es produirà a Barcelona, dins del LEM. Cinc compositors de procedències i estils molt diversos han elaborat sengles composicions per a tants d’altres vins aportats pels productors que donen suport a aquest projecte. Tot això es farà públic en sessions de tast en grups reduïts en un espai propici al recolliment i la prospecció sensorial que l’experiment precisa, com és el refectori del Claustre de Sant Felip Neri de Gràcia. Degustarem els cinc vins escoltant la composició especial realitzada per a cada un d’ells. No t’ho perdis.

ELS VINS I ELS COMPOSITORS:

Can Credo 2010, Celler Credo (Penedès) – Javier Navarrete
Llavors 2012, La Vinyeta (Empordà) – Rafael Zaragoza
Seis 2011, Azul y Garanza (Navarra) – Susana López 
Bonesvalls Cabernet 2010, Valldolina (Penedès) - Ignacio Lois
Cava DO Gran Reserva, Jané Ventura (Penedès) – Albert Guitart 

Amb reserva prèvia, dues sessions limitades a 30 persones cada una.
NOMÉS 10€
Últimes places disponibles!!
Reserva la teva plaça aquí


ANNETTE KREBS & WENCESLAU GUARRO


(Berlin/Barcelona)
divendres 18 d’octubre, 22 h
Església de Santa Maria de Gràcia
Sant Pere Màrtir, 5
entrada gratuïta

Aquest és un concert de reivindicació de l’espai i el temps mitjançant la trobada entre aquests dos músics. L’obra de Krebs, guitarrista i compositora electroacústica, explora les propietats específiques dels espais en què es produeix. Al llarg de 20 anys ha desenvolupat una tècnica precisa per a la guitarra preparada i està considerada com una de les millors improvisadores del moment. Wenceslau Guarro i Nogués, conegut també amb l’àlies de Gouyko, improvisador (increïble concert amb sax.org al LEM 2010) i organista de les esglésies dels Caputxins de Sarrià i de Santa María Auxiliadora. La seva missió: alliberar l’òrgan de lligams sacres o estilístics i presentar-ho com un instrument més. Tots dos es troben per oferir aquest concert a l’església de Santa Maria de Gràcia. 


LEM 2013: tercera setmana


 
ALTABA / EGEA / MADAU (Barcelona/Macere) 
dijous 17 d’octubre, 21 h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
tiquet 8 €  (2 concerts)
6 €  anticipada
El cicle Impronits sempre ens sorprèn, i de vegades ens regala experiències memorables com la que vam viure amb la unió d’aquests tres grans improvisadors. Tan fortes van ser les ones del terratrèmol que van generar, que el cos els demanava, i a nosaltres, repetir l’experiència. El currículum d’Eduard Altaba, Adele Madau i Marc Egea en el camp de la improvisació és extens, han col·laborat amb gent com John Zorn, Butch Morris o Tim Hodgkinson. Egea és un innovador reconegut de la viola de roda, Madau explora les possibilitats del violí electrificat i Altaba posseeix un ampli repertori expressiu amb el contrabaix. Música clàssica contemporània, lírica, misteriosa i màgica, connexions instantànies i una intensa comunicació entre ells. Si no vas poder veure’ls la primera vegada, aprofita aquesta oportunitat potser irrepetible.


 CHARLES HAYWARD (Londres)
dijous 17 d’octubre, 22 h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
tiquet 8 €  (2 concerts)
6 €  anticipada
Seria simplista i greument injust referir-se a Charles Hayward solament com el bateria, cantant i teclista dels mítics This Heat, ja que és un personatge que va connectar els vasos, en el seu moment incomunicats, del punk, el progressiu, l’industrial i l’escena experimental. Des de llavors ha desenvolupat una rica carrera tant en solitari com amb altres grups com Massacre, Camberwell Now i fins i tot formant part de Gong durant una època. Certament el desenvolupament dels seus temes en solitari captura l’esperit de This Heat, al qual tan intensament va contribuir, i comparteix la seva inconfusible veu colpidora i exaltada i les seves bateries complexes i hipnòtiques, sobre les quals dispara drones i sons psicodèlics a mig camí entre el krautrock orquestral, el postpunk zen i músiques del món al·lucinades.


Blog del LEM