dijous, 13 de novembre del 2014

LEM: CINQUENA SETMANA


Marti Sales Nuria Martinez Vernis
Martí Sales i Núria Martínez Vernis

LA MANERA MÉS SALVATGE (Barcelona)
TALLER DE POESIA IMPARTIT PER MARTÍ SALES I NÚRIA MARTÍNEZ-VERNIS
Dijous 13, 20 i 27 de novembre, 20h
Seu de GTS
Igualada, 10
Inscripció per tres sessions 20 €
ÚLTIMES PLACES !!!!!
Hi ha muntanyes de prejudicis i apriorismes en la construcció del vers i la seva exposició oral: són anys i panys de reblar els mateixos tòpics sobre què és poesia i com s’ha de dir. Aquest taller, que s’estendrà al llarg de tres dijous, pretén localitzar els encarcarments i deixondir-los, esponjar-los, repensar el lloc comú per desballestar-lo. El ritme, els camps semàntics, la rima, el joc escènic, el silenci, els matisos, les distorsions, les maniobres del sentit. Tres jornades intenses i concentrades de capficament sacsejaran els vostres versos, els desprendran d’excrescències sobreres i els deixaran llestos per ser dits de la manera més salvatge.

Reptilian Mambo
Reptilian Mambo

REPTILIAN MAMBO (Barcelona)
Divendres 14 de novembre, 22h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
8 € / 6 € anticipada (3 concerts)
Un septet barceloní nascut el 2012 que serpenteja entre la improvització jazzera, la furia del punk i el hardcore, les textutres electròniques, el discurs noise rock i… el mambo! En els seus concerts podem trobar des de temes propis a versions de Pérez Prado o bandes sonores de cinema i televisió. En resum, Les Baxter ofegant-se en àcid. El Pricto (saxo alto), Don Malfon (saxo baríton), Pablo Rega (electrònica i guitarra elèctrica), Jo Miramontes (sintetitzadors), Núria Andorrà (xil·lòfon i percusió), Avelino Saavedra, Joni Gárlic i Vasco Trilla (bateries) conformen un col·lectiu musical únic en la seva espècia, divertit i experimental a parts iguals, eixalabrat i boig, però també suggerent i dens. Una de les joies de la discogràfica Discordian Records, amb qui ja han editat els discos Reptilian Mambo (2011) i It’s Peeling Time! (2012).

Radikal Satan
Radikal Satan

RADIKAL SATAN (Bordeaux)
Divendres 14 de novembre, 23h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
8 € / 6 € anticipada (3 concerts)
Un duo transoceànic afincat a Bordeux (França) i provinent de Buenso Aires (Argentina) format pels germans César Amarante (contrabaix, guitarra, charles i veu) i Mauricio Amarante (acordió, teclats, veu). En el seu discrus conflueixen els ritmes llatinoamericans (del tango a la salsa passant pel carib), l’electrònica, els paissatges experimentals i la poesia. Nascuts el 2003 com a formació de carrer, la seva activitat també es va desenvolupar paral·lelament en gravacions on els collages, les improvisacions i les textures ambientals cristalitzaven en peces d’artesania sonora que ells mateixos composen, enregistren i produeixen. Porten editats 8 discs, el més recent, El Incendio que se Llevo la Ciudad (XXX, 2012).

dj_shak
DJ Shak

DJ SHAK (Barcelona)
Divendres 14 de novembre, 24h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
8 € / 6 € anticipada (3 concerts)
Coneguda pels seguidors del LEM per la seva residència en el dispositiu Eclíptica amb el seu projecte de música electrònica Lucius Works Here, amb el qual ha gravat diversos àlbums, Shakira Benavides és una Dj barcelonina amb més de 15 anys d’experiència en els plats. És cofundadora d’un dels santuaris més venerats de la ciutat, el paradís dels melòmans: la botiga Wah Wah Discos. El seu bagatge musical es podria comparar al material de Wah Wah, se la pot trobar punxant des d’exòtica, lounge, downtempo, r’n’r, r&b, soul, funk, jazz, latin, rare grooves, nujazz, disco fins a postpunk, garage, drum’n’bass i electrònica. Resident a diverses sales de la ciutat al llarg dels anys (sis en la desapareguda Dot), la seva incansable activitat l’ha portat a estar també molt implicada en diversos projectes radiofònics independents i a realitzar programes per BTV.

167342_107857529290500_3374984_n AREA SISMICA
Ongaku 2

ONGAKU2 (Sàrdara / San Gavino Monreale)
NIT DEDICADA A SARDENYA
Dissabte 15 de novembre, 21 h
Biblioteca Jaume Fuster
Plaça Lesseps 20-22
10 € / 8 € anticipada (2 concerts)
Elia Casu i Paolo Sanna són dos músics sards moguts per la improvisació lliure i l’exploració tímbrica. Elia toca la guitarra elèctrica electrificada, i Paolo la bateria i tot tipus de percusions (no necessàriament instruments; a vegades objectes cotidians que instrumentalitza per crear textures rítmiques hipnótiques i màgiques). En actiu com a duet des de 2010, pero amb una llarga trajectòria per separat, ja han editat 5 discos, el més recent dels quals és Short Stories (La Bél, 2013), un exercici de creativitat contenida amb peces de no més de dos minuts de duració que acaben resultant una bona mostra de les atmosferes que un duet inspirat i imaginatiu com aquest és capaç de recrear. El que portaran al LEM és sens dubte un suggerent misteri.

Fabrizio Casti & Elio Martusciello
Fabrizio Casti & Elio Martusciello

FABRIZIO CASTI + ELIO MARTUSCIELLO (Giuspini /Nàpols)
NIT DEDICADA A SARDENYA
Dissabte 15 de novembre, 22 h
Biblioteca Jaume Fuster
Plaça Lesseps 20-22
10 € / 8 € anticipada (2 concerts)
Elio Martusciello és un mestre romà de la música electroacústica i el disseny sonor, guitarrista i explorador sonor digital; treballa amb algunes de les formacions italianes més inconformistes com Ossatura, Schismophonia, Taxonomy, Bindou Ensemble, Le pecore di Dante o Xubuxue, i la seva llista de col·laboracions és quasi tan llarga com la seva discografia. La més recent d’aquestes col·laboracions l’ha acostat al sard Fabrizio Casti, pianista i texturitzador de Cagliari tan inquiet com el propi Martusciello i tan avesat com ell a la creació de paisatges sonors i visuals mitjançant la interacció de sons purs i modificats. Una cita sensitiva, de llibertat creativa radical, i de rituals espacio-sonors irrepetibles.

LEM

dimecres, 12 de novembre del 2014

dimarts, 11 de novembre del 2014

RESUM DE LA QUARTA SETMANA DEL LEM

SEGON ENCONTRE EN L’ESPAI-TEMPS (dijous 6 de novembre)
Una nova ocasió d’assistir a un moment irrepetible

Jorgen Teller, Carles Mallol i Sebastià Jovani


Jørgen Teller va arribar de Copenhague amb una guitarra modificada, cordes de baix i seqüències modals que tant oferien contrast al recitat de Sebastià Jovani com feien d’embolcall atmosfèric a les evolucions de Carles Mallol, a mig camí entre la dansa i el teatre mut. Tots tres improvisaren buscant el punt espai-temporal de trobada entre les seves respectives disciplines. Una reflexió sobre la Història i una llarga llista d’espècies animals extintes des del segle XIX van completar una acció hipnòtica i de gran complicitat amb el públic que va aconseguir alterar les quatre dimensions a les quals fa referència el nom d’aquest cicle.

 UNA NIT DE POR (divendres 7 de novembre)
Difícil Equilibrio, Goblin i Zero fan història




Goblin


Hi havia moltes ganes de Goblin el passat 7 de novembre a La Fontana de Gràcia. L’assistència multitudinària d’un públic ben variat així ho atestiguava. La primera visitia a la Península de Goblin havia aixecat espectació i Claudio Simonetti i els seus no van defraudar; tot i que algún desorientat seguia pensant que anava a veure un concert. No. Es tracta d’alguna cosa més. Un concert, sí, però també una pel·lícula. Un espectacle, en definitiva, molt especial, únic, gegant, majestuós. Poder veure un clàssic com Suspiria amb la banda que va crear la seva banda sonora interpretant-la en directe és una experiència que s’ha de viure almenys un cop a la vida.  


Difícil Equilibrio

Difícil Equilibrio, el power trio de prog-rock que va precedir Goblin, es presentaven en aquest concert del LEM amb la seva formació habitual més un saxo que aportava noves textures a una banda de so potent, dens, fort i de discurs ple, interessant i carregat de referències “simfonites”. La seva actuació va ser impecable, crua i compacta, i va deixar ben clar perquè són una de les bandes de referència del gènere a casa nostra.


Zero

Finalment, Raül G. Pratginestós, àlies Zero, va donar-nos les bones nits amb tota una lliçó d’història de l’electrònica on es va passejar per on va voler, des d’acid house a techno primitiu; una delicatessen exquisita tan divertida com inspiradora.


Vinfonies 2014
VINFONIES (dissabte 8 de novembre)
Segon any consecutiu al LEM


La iniciativa, nascuda a Vilafranca del Penedès fa cinc anys i que també se celebra al LEM des de l’any passat, va tenir lloc la tarda de dissabte, en dues sessions plenes de públic amant del vi i de la música. L’ocasió s’ho valia: moment de fer la degustació dels vins dels cellers VallDolina, Jané Ventura, Azul y Garanza, La Vinyeta i Celler Credo, i l’escolta simultània de les peces sonores que Adele Madau, Enrique Tomás, Federico Monti, Edwin van der Heide i Rayo-60, havien compost per a aquests vins. Escolta profunda, tast profund, comunicació entre els sentits… un altre moment màgic del LEM 2014.

dilluns, 3 de novembre del 2014

LEM 2014: QUARTA SETMANA


LEM06112014
Teller, Mallol i Jovani

JØRGEN TELLER + CARLES MALLOL + SEBASTIÀ JOVANI (Copenhague/Barcelona)
2on ENCONTRE ESPAI-TEMPS
Dijous 6 de novembre, 20 h
Seu de GTS
Igualada, 10
Taquilla inversa

Tornem a trobar-nos en una situació veritablement inquietant. El segon dels Encontres en l’Espai-temps d’aquest LEM, concebut perversament per fer trontollar les certeses, aplega tres homes de moltes paraules, dites de moltes maneres, i també propietaris del silenci. Jørgen Teller toca la guitarra i la manipula també amb l’electrònica, diuen que sap algun secret sobre l’energia, Carles Mallol manipula el temps coreografiant-lo i dotant-lo del sentit que no tenen les coses que passen i Sebastià Jovani l’omple de l’arquitectura de les paraules molt abans que el propi temps s’en hagi adonat. Tots tres han publicat, produït i col·laborat a molts països i amb molts altres artistes. Tots tres coneixen l’instant en què les coses poden passar, tots tres l’han trobada al llarg de les seves fascinants trajectòries.


DifícilEquilibrio
Difícil Equilibrio

DIFÍCIL EQUILIBRIO (Badalona)
Divendres 7 de novembre, 21 h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
20 € / 15 € anticipada (3 concerts)

Power trio badaloní format el 1995 per alguns dels membres de la banda barcelonina Clan, formació progresiva de la dècada dels 80 hereva del so King Crimson. Joan Santanach (guitarra), Joan Francisco (baix) i Lluís Rodrigues (bateria i veu) van estar educats en el rock progresiu i l’experimentació sonora, però pel discurs de Difícil Equilibrio es van carregar també d’altres influències còsmiques que van del minimalisme al sorollisme i de l’ambient a la new age, vertebrant així un so dens i poderós. La seva àmplia discografia (7 discs editats des de 1997) recorre les moltes formes de l’experimentació musical i la seva veterania sobre els escenaris augura un concert de gran voltatge. Al LEM 2014 ens presentaran les cançons del seu darrer treball, La Pèrdua (Musea, 2013).


SimonettisGoblin
Simonetti’s Goblin

CLAUDIO SIMONETTI’S GOBLIN PERFORM SUSPIRIA (Roma)
Divendres 7 de novembre, 22 h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
20 € / 15 € anticipada (3 concerts)

És un honor per al LEM acollir la primera visita a la península de Goblin, grup responsable d’algunes de les millors bandes sonores del cinema de Dario Argento, el mestre del giallo. I encara més gran l’honor si es tracta d’un show tan especial com el que ens oferiran: la banda sonora de Suspiria interpretada en directe mentre es projecta aquest clàssic del cine de terror italià. Fundats a mitjans del 70 amb clares influènices del rock progresiu i simfònic de l’època (Yes, King Crimson, Genesis, Gentle Giant…) Goblin destaca també per una especial sensibilitat en la composició de bandes sonores. Per això en la seva discografia destaquen les col·laboracions amb directors com el propi Argento, George A. Romero, Michele Soavi, Joe D’Amato, Richard Franklin, Enzo G. Castellari o Luigi Cozzi.


Zero
Raül G. Pratginestós a.k.a Zero

DJ ZERO (Barcelona)
Divendres 7 de novembre, 24 h
La Fontana
Gran de Gràcia, 190-192
20 € / 15 € anticipada (3 concerts)

Zero és un dels DJs més reputats del clubbing català, un autèntic connaisseur de la història de l’electrònica en totes les seves vertents i un DJ inquiet que sempre ha donat sortida al seu coneixement enciclòpedic embarcant-se en tots els projectes i aventures possibles. En actiu des de 1990, al poc de començar es converteix en un dels DJs de referència de l’escena hip hop, co-funda 7 Notas 7 Colores (la banda que ho va canviar tot), ho abandona poc després per submergir-se en l’emergent escena techno barcelonina de mitjans dels 90 i des de llavors es prodiga per tot tipus de clubs, discoteques i festivals en sessions que van de l’acid-house al techno més contemporani o l’electrònica experimental i de vanguarda, una de les passions de Zero, que explorarà sense limitacions a la seva sessió amb nosaltres i per nosaltres.



vinfonies
VINFONIES (Barcelona)
Dissabte 8 de novembre, 19 h / 20 h
Seu de GTS
Igualada, 10
Inscripció 10 € (solament anticipada)
Dues sessions aforament limitat

Tornen els tasts sonors de les Vinfonies al LEM, després de l’èxit de la primera edició a Barcelona, durant el LEM de l’any passat, d’aquest projecte, del col·lectiu del mateix nom, que té lloc a Vilafranca del Penedès des del 2009. Cinc són els cellers que han proposat cinc vins per que s’inspirin en ells cinc compositors que han creat sengles peces d’art sonor: la compositora i violinista sarda Adele Madau, el madrileny Enrique Tomás, que dirigeix el Labor Für Elektroakustische Musik und Neue Medien a Linz, l’argentí Federico Monti, fundador de Discosnoise, l’holandès Edwin van der Heide director del Spatial Interaction Lab de la ArtScience Interfaculty del Conservatori de La Haia i el resident d’enguany a Gràcia Territori Sonor, el donostiarra Rayo-60, del qual ja us hem parlat en aquestes pàgines. Les seves músiques seran difoses en dues sessions d’escolta profunda i tast a cegues dels vins.

LEM

Estrena del disc "L'Argenté de Badalona" d'Oriol Tramvia


https://www.facebook.com/ORIOLTRAMVIAOFICIAL

dimecres, 29 d’octubre del 2014

28 PREMI RUSSOLO: PALMARÈS i CONCERT DE THÉO MARTELET


 La tercera setmana del festival tenia com a protagonistes la votació del premi del públic del 28è Premi Internacional Luigi Russolo i la primera de les activitats d’aquest LEM 2014 que posa un peu en el cinema: el jove Théo Martelet i la seva banda sonora per al clàssic de terror mut, El Gabinet del Doctor Caligari. L’audició per a la votació del públic de les obres presentades al 28è Premi Internacional Luigi Russolo va arrancar a l’Auditori MACBA a les 8 de la tarda del passat divendres i es va allargar ben bé fins les 10. Uns dies abans el jurat del Premi Russolo ja s’havia reunit, de manera que just abans que Théo Martelet pugés a l’escenari es va poder anunciar el palmarès, així com el resultat de la votació del premi del públic, que havia tingut lloc aquella mateixa tarda. (Més avall en aquesta pàgina, el palmarès complet) El Gabinet del Doctor Caligari va arrancar amb el propi Martelet a la trompeta i el theremin, Rénaud Martelet al clarinet baix i LT Caramel al theremin i el control dels dispositius electroacústics. El discurs desplegat va ser molt lliure, obert però tanmateix va aconseguir moments de gran intensitat sonora, nodrint de força expresiva una pel·lícula que no en va es considera la joia del cinema expressionista alemany.

28 Premi Internacional Luigi Russolo Barcelona, a 23 d’Octubre de 2014
El jurat del Premi Internacional Luigi Russolo, reunit a Faverges, l’1 de juny i a Barcelona, el 23 d’octubre de 2014, format per:

Philippe Blanchard, Carme Pardo, Lluís Nacenta, Nuno Rebelo, Lina Bautista, Albert Guitart, Rénaud Martelet, Pierre Jolivet, Bernard Donzel-Gargand, Víctor Nubla, Lucy Tcherno, Georges Castagné, Jean Louis Belmonte, Dmitry Vasiliev.

Ha decidit, d’entre les 48 peces de 24 països presentades, concedir els següents premis:

Gran Premi Luigi Russolo: “Age” de John Nichols III (USA)
1er premi Luigi Russolo:
 “Age” de John Nichols III (USA)
2on premi Luigi Russolo: “Kali-yuga” de Loïse  Bulot (FR) i “Les ailes” de Sunjin Lee (South Korea) (ex-aequo)           
3er premi Luigi Russolo: “Forêt” de Franco Alberto Pellini (ARG)
Menció Gianfranco Maffina per la innovació en la composició: “Santa Barbara Portraits“ de Pietro Dossena  (IT)
Menció Rossana Maggia per la innovació en l’ús de la veu humana: “Forêt” de Franco Alberto Pellini (ARG)
Menció especial del Jurat pel desenvolupament de les possibilitats d’un sol tipus de material:  “Vague Image” de Wen Bihe (CHINA)
El premi del Públic: “El sendero hacia lo profundo” de Rocío Belén Cano (ARG)


Un CD amb les peces guanyadores serà editat per Monochrome Vision Label (Moscou).


ST DUPONT
El Gran Premi Luigi Russolo és donació de l’empresa ST Dupont. En 2014 consisteix en l’estilogràfica  “Humphrey Bogart” ST Dupont, Edition Thématique Bogie Night (valorada en 900 €).


amb el suport de:
Région Rhône Alpes – Ville d’Annecy – Conseil Général d’Haute Savoie – Ajuntament de Barcelona – Generalitat de Catalunya / Departament de Cultura – SACEM
altres entitats associades al premi:
Experimental Studio Slovak Radio (Bratislava) – Pacific 231 (Dublin) – La Soierie (Faverges) – École de Musique de Faverges – Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) – Monochromevision (Moscou)

LEM
 

dimecres, 22 d’octubre del 2014

L'argenté de Badalona, d'Oriol Tramvia, ja és a fàbrica

I ja en tenim la portada!!!

Gran feina d'en Joan Ramon Guzman.
 
Aviat donarem novetats sobre la presentació del disc. No perdeu el fil!

dimarts, 21 d’octubre del 2014

No tornaré a ser socràtic, al Bandcamp


Atenció Congres!!!

En primícia per a tots els amants del Congre amb pèsols ja es pot sentir el nou àlbum de la DOMÈSTIC TICK BAND a Bandcamp.

Lletra i música original de Domèstic Tick Band, excepte Rentadora (lletra d’un manual d’instruccions d’una rentadora escollida a l’atzar); Món Feliç (Blanca Picó, veu i lletra); Records (María Duran, trompeta); Podria Passar (Berta Puigdemasa, arpa); Impàs (lletra en col·laboració amb Raquel Ballesteros); És quan dormo (Gerard base musical i lletra extreta d’És quan dormo que hi veig clar, de J.V. Foix).

Enregistrat als Borrell Studio l’hivern del 2014.
Masteritzat per Albert Guitart a alb-estudi.com
Disseny portada Jordi Girbén.

Els membres fundadors de Domèstic Tick Band, excepte David Picó, mantenen l’anonimat per motius acrobàtics.

10 de cada 9 crítics musicals recomanen escoltar aquest disc mentre s’escolta aquest disc.

Amb el suport de The Congre amb Pèsols Fundation.

Es preveu una multitudinària presentació per a finals de novembre. Estiguem atents!!!
http://domestictickband.bandcamp.com/releases

dilluns, 20 d’octubre del 2014

LEM 2014: TERCERA SETMANA

Luigi_Russolo
28è PREMI INTERNACIONAL LUIGI RUSSOLO
SESSIÓ OBERTA PREMI DEL PÚBLIC
Divendres 24 d’octubre, 20 h
MACBA Auditori
Plaça dels Àngels, 1
Entrada lliure

Si vens a l’auditori del MACBA aquesta tarda, podràs escoltar les 10 peces finalistes del 28è Premi Luigi Russolo. Aquesta tria sobre les 48 composicions de 24 països presentades es va realitzar el mes de juny en una primera reunió del jurat. En la jornada de deliberació d’avui el jurat decidirà els premis d’enguany i, per tercer any consecutiu, tindrà lloc la sessió oberta per votar el Premi del Públic. Et proposem que vinguis a escoltar les peces finalistes i participar en la votació, com una manera ben especial d’aproximar-se a les músiques electroacústiques i participar en aquest veterà i prestigiós premi internacional. El palmarès es farà públic aquesta mateixa nit, abans del concert de Théo Martelet i la projecció de Das Kabinett des Dr. Caligari, també a l’auditori del MACBA.

theo3

THÉO MARTELET
28è PREMI INTERNACIONAL LUIGI RUSSOLO
Divendres 24 d’octubre, 22 h
MACBA Auditori
Plaça dels Àngels, 1
8 € / 6 € anticipada

Théo Martelet (dispositiu electroacústic, trompeta) és un jove compositor nascut el 2000, a qui el descobriment de la música concreta el va portar a crear una màquina infernal a partir d’objectes sonors en la seva primera composició, Nautilus Progradation, un combat sonor inaudit, i a guanyar als 13 anys el tercer premi del Premi Internacional Luigi Russolo. En la jornada que el LEM dedica anualment a aquest premi al MACBA, Théo Martelet posarà música en directe a la pel·lícula expressionista muda alemanya Das Kabinett des Dr. Caligari de Robert Wiene, que es va estrenar a les sales el 1920, confrontant les noves lutieries amb la pràctica tradicional de l’instrument. Trompeta i música concreta produïda amb AudioSulpt (Ircam) i Soundgrain (Síntesi granular) i tractada amb l’eina GRM Tools a l’Studio Forum d’Annecy. Un DVD de l’esdeveniment serà editat pel segell moscovita Monochromevision.

divendres, 17 d’octubre del 2014

Oriol Tramvia finaltza "L'Argenté de Badalona"

 El 15 d'octubre hem donat per acabada la post-producció del disc d'homentage a l'Argenté de Badalona a alb-estudi.
 Oriol Tramvia, Albert Guitart

La poesia de l'Argenté es fonamenta en gran part en les paraules i la seva fonètica: jugant amb el llenguatge reflecteix la realitat que l’envolta, donant-li un nou caràcter amb la sonoritat dels mots.
Oriol Tramvia, coneixedor de primera mà de l’obra de l’autor, s’acompanya del grup de fusió Calamento i de la cantant gaditana Izä per oferir un emotiu tast dels poemes.

En musicar Joan Argenté l’Oriol hi posa un toc de flamenc en un intent clar de fusionar un català ortogràfic de pedra picada amb els aires del sud que ens evoquen un aire distès i festiu, amb l’objectiu
de buscar un contrast entre el que es diu i el com es diu.

Joan Ramon Guzmán, Oriol Tramvia

“La poesia pot ser bona o dolenta però el que no pot ser es avorrida” diu ell mateix. I fidel a aquest pensament ha bastit un espectacle per tal d’acostar Joan Argenté de manera desacomplexada a tota
mena de públics i auditoris.

La pre-producció la vam fer en Joan Ramon Guzmán, productor del projecte, amb l'Albert Guitart, qui ja havia col·laborat amb l'Oriol Tramvia en els darrers discs i a la seva etapa amb el Grup de Folk, i amb Grau Bardulet, el tècnic de so i propietari e Jump Studio, on es van fer els enregistraments i mescla.

Grau Bardulet, Oriol Tramvia, Albert Guitart

Les sessions d'enregistrament van ser disteses, en un estudi amb abundant llum natural i esplèndits equips de transistors i vàlvules que han ajudat, amb la bona mà d'en Grau, a definir un so càlid, molt mediterrani, que emmarca a la perfecció els arranjaments amb que els Calamento i la Ïza han embolcallat la veu i la guitarra de l'Oriol.

 Oriol Tramvia



 Pepe Camacho, Ramon Vagué Zuazo, Oriol Tramvia, Izä, Joan Ramon Guzmán i Xavi García 

http://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Argent%C3%A9_i_Artigal
http://ca.wikipedia.org/wiki/Oriol_Tramvia
https://www.facebook.com/ORIOLTRAMVIAOFICIAL
https://www.facebook.com/calamento
http://www.jump.cat/